Veelgestelde vragen

Online bestellen

Bestellen bij Pronti is zo eenvoudig als 1-2-3!

U heeft geen tijd om langs te gaan in één van onze Pronti winkels? Geen probleem, onze webshop is elke dag geopend, dag en nacht! De artikelen die beschikbaar zijn in onze webshop worden snel geleverd, gratis in één van onze winkels of vanaf een bedrag van 50€ op een Belgisch adres. Onze betalingen zijn 100% beveiligd. Bovendien is de retour in onze winkels gratis.

Pronti, sinds 1996 aanwezig op de Belgische markt, engageert zich om U kwaliteitsproducten te leveren aan de best mogelijke prijzen. U kan er een breed gamma ontdekken van schoenen, tassen en accessoires voor dames, heren en kinderen, kortom voor de ganse familie!

U verkiest de voorkeur te geven aan een Belgische keten voor uw aankopen? Dit is het geval: wist u dat Pronti een keten is van de firma Redisco, een 100% Belgisch bedrijf dat al bestaat sinds 1971?

Comfortabel, cosy, met stijl…kom onze zorgvuldig geselecteerde collectie ontdekken!

Om online te bestellen, dient u volgende stappen te volgen alvorens uw bestelling geplaatst is.

Stap 1: Zoek uw artikelen.

Klik bovenaan in de navigatiebalk op de categorie van uw keuze: dames, heren, jongens, meisjes, lederwaren, accessoires, sport, trends.

Om uw zoekopdracht te verfijnen, plaats uw cursor op een categorie (bv. “Jongens”) en kies uit één van de subcategorieën.

U kan uw zoekopdracht ook verfijnen door gebruik te maken van de filters die in de linker kolom verschijnen en die u toelaten om te zoeken op basis van het merk, de stijl, de kleur, de maat en de prijs.

Stap 2: Selecteer uw artikels.

Als u op een artikel klikt, dan komt u terecht op de webpagina van dat artikel met meer foto’s en details. Als u een artikel wenst aan te kopen, kies dan de maat en klik vervolgens op de knop “In winkelmand”.

U zal een bericht zien verschijnen waarin de toevoeging aan uw winkelmand wordt bevestigd. Via dit bericht kan u ook uw winkelmand bekijken. Als alternatief kan u, bovenaan onze site, ook met uw cursor op het winkelmandje gaan staan. Dit laat u ook toe om de inhoud van uw winkelmand te bekijken.

 

Stap 3: Bekijk en valideer uw bestelling.

Om uw winkelmand te bekijken dient u met uw cursor op het winkelmandje, bovenaan de site, te gaan staan. U heeft dan de keuze om uw winkelmandje te bekijken of om uw bestelling te valideren.

Voor u betaalt kan u uw winkelmandje aanpassen door:

  • Artikelen te verwijderen of toe te voegen
  • Het aantal artikelen te veranderen.
  • Eventuele promotiecodes toe te voegen.

Van zodra u uw winkelmand wijzigt, dient u de knop “winkelmand bijwerken” aan te klikken.

Stap 4: Bestelling afronden.

Als u uw bestelling wil afronden, klik dan op de knop “Doorgaan naar afrekenen”.

Vervolgens:

  • Als u reeds een Pronti account hebt, breng dan uw emailadres en paswoord in.
    Als u nog geen Pronti account hebt, vul dan de verschillende velden in en maak een account aan.
  • Als u een levering wil via Bpost (op uw thuisadres, een postpunt of een Cubee pakjesautomaat), maak dan uw keuze.
  • Als u een levering wil in een Pronti winkel, selecteer dan de gewenste winkel.
  • Aanvaarding van onze algemene voorwaarden en privacyverklaring is een vereiste om uw bestelling af te ronden.
  • Kies de betaalwijze die u wenst te gebruiken.
  • Vergeet niet u in te schrijven op onze nieuwsbrief als u dit nog niet gedaan heeft.
  • Om de bestelling af te ronden, klikt u vervolgens op “Bestelling plaatsen”.
  • U zal daarna terecht komen op de betaalpagina, na afsluiting zal u terug op onze site terecht komen en de bevestiging van uw bestelling kunnen zien. Deze bevestiging wordt u ook via email toegestuurd.

Ja, een account is nodig om uw bestelling te registeren.

Deze account zal het u niet enkel makkelijker maken bij deze bestelling maar u tevens een overzicht geven van al uw bestellingen. Als u zich bovendien inschrijft op onze nieuwsbrief dan houden wij u, in avant-première, op de hoogte van onze nieuwigheden, promoties en andere commerciële acties.

Indien u nog geen account heeft, kan u er snel één aanmaken tijdens het plaatsen van uw eerste bestelling.

Levering.

Voor de levering van uw bestelling heeft u de keuze uit 2 mogelijkheden:

  1. Levering in een Pronti winkel.
    U heeft de mogelijkheid om uw bestelling te laten leveren in een Pronti winkel naar keuze.
    De keuze van de Pronti winkel dient tijdens het plaatsen van de bestelling te gebeuren.
    De openingsuren van onze winkels staan ook op onze website.
    De levering in een Pronti winkel is gratis.
  2. Levering op uw thuisadres, op een afhaalpunt of in een Cubee pakjesautomaat.
    Onze Partner Bpost verzorgt de levering op uw thuisadres, op een afhaalpunt of in een pakjesautomaat. Als afhaalpunt kan u kiezen voor een postkantoor, een postpunt of een Karboo spot.
  3. De levering via Bpost is gratis voor een bestelling vanaf €50,00.

Gelieve er rekening mee te houden dat U uw bestelling dient op te halen:

  • Binnen de 5 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigingsmail dat uw pakje geleverd werd in een Cubee pakjesautomaat.
  • Binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigingsmail dat uw pakje beschikbaar is in een afhaalpunt.
  • Binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigingsmail als u een levering in één van onze winkels gekozen had.

We leveren in alle landen van de Europese Unie, de leveringskosten zijn wel afhankelijk van het land waar geleverd dient te worden.

De levering wordt verzorgd via Bpost en de kosten worden automatisch aan uw winkelmand toegevoegd vooraleer u de betaling doet. U kan op dat moment nog afzien van uw bestelling.

Bpost levert op werkdagen tussen 08u en 17u.

Was u niet thuis toen de postbode het pakket kwam leveren? Dan steekt de postbode een afwezigheidsbericht in uw brievenbus. U hebt dan de keuze uit:

  • ofwel het pakket in het aangegeven postkantoor of postpunt in uw buurt gaan afhalen
  • ofwel aanvragen dat de postbode een tweede keer langskomt: telefonisch (02/278.50.44) of online

We bezorgen uw bestelling zo spoedig mogelijk.

De leveringstermijn bedraagt minimaal 1 werkdag en maximaal 30 dagen na ontvangst van de betaling voor levering in België.

De leveringstermijn bedraagt minimaal 2 werkdagen en maximaal 30 dagen in andere landen.

Betaling

Pronti garandeert u een veilige betaling.

Uw online betaling wordt beveiligd door onze samenwerking met MultiSafepay.

MultiSafepay gebruikt een beveiligde SSL-verbinding voor uw betaling.

Bovendien is de online betaling ook heel makkelijk uit te voeren. Moest u echter nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact te nemen met onze klantendienst (webshop@pronti.be.)

We leveren enkel na ontvangst van uw betaling.

We accepteren volgende betaalmiddelen:

  • Met een debetkaart: Bancontact of Maestro
  • Met een kredietkaart: Mastercard of Visa.
    Voor dit type van kaart dient u ook de verificatiecode in te brengen.
  • Via een online bankbetaling: Belfius, ING of KBC.

De factuur wordt automatisch meegeleverd in uw pakket.

U bent verantwoordelijk voor het inbrengen van de juiste gegevens op onze site.

Retourneren

Passen de schoenen niet goed, is het de verkeerde maat? Geen probleem, u kan uw aankoop terugsturen binnen de 14 dagen na ontvangst.

Om de retour voor te bereiden:

  1. Vul het retourformulier in dat u bij levering ontvangen hebt:
    • Kruis aan welk artikel u wil terugzenden
    • Dateer en onderteken het document
  2. Stop het retourformulier, samen met de schoendoos, in uw pakje.
  3. Kleef het retouretiket op het pakje.

De modaliteiten voor het terugzenden variëren in functie van het gekozen leveringskanaal.

Als uw bestelling geleverd werd via Bpost, dient u de retour ook via Bpost (of een andere logistieke aanbieder) te organiseren en dit op uw kosten.

Het artikel dient teruggestuurd te worden in de originele schoendoos en in het originele pakje waarin u ook het ingevulde retourformulier stopt.

Het adres waar uw retourzending naar toe gestuurd dient te worden is: BVBA Redisco,
Marguerite Bervoetsstraat 94, 1190 Brussel.

Indien uw bestelling geleverd werd in één van onze Pronti winkels, kan u de retourzending kosteloos
terugsturen via dezelfde Pronti winkel. Hiervoor dient u het artikel te verpakken in de originele leveringsdoos waar u ook het ingevulde retourformulier aan toevoegt. Plak de doos dicht en bevestig het retouretiket (dat u bij levering ontving) op de doos. Breng het pakje terug naar de winkel waar u het hebt opgehaald en meld u aan bij de kassa. U zal een retourbewijs ontvangen dat u best goed bewaart.

In ieder geval wordt de retour enkel aanvaard indien het artikel onvervuild, onbeschadigd en ongedragen is en zich in de originele verpakking bevindt. Schoenen mogen enkel binnen en op een zuivere ondergrond worden gepast.

Na afhandeling van de retour storten wij u, binnen de 7 dagen, het bedrag terug via hetzelfde betaalmiddel waarmee u de bestelling betaald heeft.

Facebook

Contact

Redisco b.v.b.a
Marguerite Bervoetsstraat 94,
1190 Vorst
BTW : BE 0411 551 895

+32 2 344 44 30
info@pronti.be

Contacteer ons

De inhoud van deze site is beschermd door auteursrechten en is eigendom van bvba Redisco
Pronti