Veelgestelde vragen

Online bestellen

Bestellen bij Pronti is zo eenvoudig als 1-2-3!

U heeft geen tijd om langs te gaan in één van onze Pronti winkels? Geen probleem, onze webshop is elke dag geopend, dag en nacht! De artikelen die beschikbaar zijn in onze webshop worden snel geleverd, gratis in één van onze winkels of vanaf een bedrag van 30€ op een Belgisch adres. Onze betalingen zijn 100% beveiligd. Bovendien is de retour in onze winkels gratis.

Pronti, sinds 1996 aanwezig op de Belgische markt, engageert zich om U kwaliteitsproducten te leveren aan de best mogelijke prijzen. U kan er een breed gamma ontdekken van schoenen, tassen en accessoires voor dames, heren en kinderen, kortom voor de ganse familie!

U verkiest de voorkeur te geven aan een Belgische keten voor uw aankopen? Dit is het geval: wist u dat Pronti een keten is van de firma Redisco, een 100% Belgisch bedrijf dat al bestaat sinds 1971?

Comfortabel, cosy, met stijl…kom onze zorgvuldig geselecteerde collectie ontdekken!

Om online te bestellen, dient u volgende stappen te volgen alvorens uw bestelling geplaatst is.

Stap 1: Zoek uw artikelen.

Klik bovenaan in de navigatiebalk op de categorie van uw keuze: dames, heren, jongens, meisjes, lederwaren, accessoires, sport, trends.

Om uw zoekopdracht te verfijnen, plaats uw cursor op een categorie (bv. “Jongens”) en kies uit één van de subcategorieën.

U kan uw zoekopdracht ook verfijnen door gebruik te maken van de filters die in de linker kolom verschijnen en die u toelaten om te zoeken op basis van het merk, de stijl, de kleur, de maat en de prijs.

Stap 2: Selecteer uw artikels.

Als u op een artikel klikt, dan komt u terecht op de webpagina van dat artikel met meer foto’s en details. Als u een artikel wenst aan te kopen, kies dan de maat en klik vervolgens op de knop “In winkelmand”.

U zal een bericht zien verschijnen waarin de toevoeging aan uw winkelmand wordt bevestigd. Via dit bericht kan u ook uw winkelmand bekijken. Als alternatief kan u, bovenaan onze site, ook met uw cursor op het winkelmandje gaan staan. Dit laat u ook toe om de inhoud van uw winkelmand te bekijken.

 

Stap 3: Bekijk en valideer uw bestelling.

Om uw winkelmand te bekijken dient u met uw cursor op het winkelmandje, bovenaan de site, te gaan staan. U heeft dan de keuze om uw winkelmandje te bekijken of om uw bestelling te valideren.

Voor u betaalt kan u uw winkelmandje aanpassen door:

  • Artikelen te verwijderen of toe te voegen
  • Het aantal artikelen te veranderen.
  • Eventuele promotiecodes toe te voegen.

Van zodra u uw winkelmand wijzigt, dient u de knop “winkelmand bijwerken” aan te klikken.

Stap 4: Bestelling afronden.

Als u uw bestelling wil afronden, klik dan op de knop “Doorgaan naar afrekenen”.

Vervolgens:

  • Als u reeds een Pronti account hebt, breng dan uw emailadres en paswoord in.
    Als u nog geen Pronti account hebt, vul dan de verschillende velden in en maak een account aan.
  • Als u een levering wil via Bpost (op uw thuisadres, een postpunt of een Cubee pakjesautomaat), maak dan uw keuze.
  • Als u een levering wil in een Pronti winkel, selecteer dan de gewenste winkel.
  • Aanvaarding van onze algemene voorwaarden en privacyverklaring is een vereiste om uw bestelling af te ronden.
  • Kies de betaalwijze die u wenst te gebruiken.
  • Vergeet niet u in te schrijven op onze nieuwsbrief als u dit nog niet gedaan heeft.
  • Om de bestelling af te ronden, klikt u vervolgens op “Bestelling plaatsen”.
  • U zal daarna terecht komen op de betaalpagina, na afsluiting zal u terug op onze site terecht komen en de bevestiging van uw bestelling kunnen zien. Deze bevestiging wordt u ook via email toegestuurd.

Ja, een account is nodig om uw bestelling te registeren.

Deze account zal het u niet enkel makkelijker maken bij deze bestelling maar u tevens een overzicht geven van al uw bestellingen. Als u zich bovendien inschrijft op onze nieuwsbrief dan houden wij u, in avant-première, op de hoogte van onze nieuwigheden, promoties en andere commerciële acties.

Indien u nog geen account heeft, kan u er snel één aanmaken tijdens het plaatsen van uw eerste bestelling.

Levering.

Voor de levering van uw bestelling heeft u de keuze uit 2 mogelijkheden:

  1. Levering in een Pronti winkel naar keuze.
    U heeft de mogelijkheid om uw bestelling gratis te laten leveren in een Pronti winkel naar keuze. De openingsuren van onze winkels zijn te vinden via winkelpunten
  2. Levering via Bpost.
    De levering met Bpost kan gebeuren op uw thuisadres, op een afhaalpunt of in een Cubee pakjesautomaat.
    Als afhaalpunt kan u kiezen voor een postkantoor, een postpunt of een Kariboo spot.
    De levering via Bpost is gratis voor een bestelling vanaf 30€.

Gelieve er rekening mee te houden dat U uw bestelling dient op te halen:

  • Binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigingsmail als u een levering in één van onze winkels gekozen had.
  • Binnen de 5 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigingsmail dat uw pakje geleverd werd in een Cubee pakjesautomaat.
  • Binnen de 14 kalenderdagen na ontvangst van de bevestigingsmail dat uw pakje beschikbaar is in een afhaalpunt.

We leveren in alle landen van de Europese Unie, de leveringskosten zijn wel afhankelijk van het land waar geleverd dient te worden.

De levering wordt verzorgd via Bpost en de kosten worden automatisch aan uw winkelmand toegevoegd vooraleer u de betaling doet.

Bpost levert op werkdagen tussen 08u en 17u.

Was u niet thuis toen de postbode het pakket kwam leveren? Dan komt hij automatisch terug de volgende werkdag. Indien het pakket niet geleverd kan worden bij de tweede aanbieding, wordt een bericht achtergelaten op het bestemmingsadres. Het pakket wordt vervolgens gedurende 15 kalenderdagen (dag van aanbieding niet meegerekend) ter beschikking gehouden op het adres dat op het bericht vermeld staat.

De leveringstermijn bedraagt minimaal 1 werkdag en maximaal 30 dagen na ontvangst van de betaling voor levering in België.

De leveringstermijn bedraagt minimaal 2 werkdagen en maximaal 30 dagen in andere landen.

Betaling

Pronti garandeert u een veilige betaling.

Uw online betaling wordt beveiligd door onze samenwerking met MultiSafepay.

MultiSafepay gebruikt een beveiligde SSL-verbinding voor uw betaling.

Bovendien is de online betaling ook heel makkelijk uit te voeren. Moest u echter nog vragen hebben, aarzel dan niet om contact te nemen met onze klantendienst (webshop@pronti.be.)

We leveren enkel na ontvangst van uw betaling.

We accepteren volgende betaalmiddelen:

  • Met een debetkaart: Bancontact of Maestro
  • Met een kredietkaart: Mastercard of Visa.
    Voor dit type van kaart dient u ook de verificatiecode in te brengen.
  • Via een online bankbetaling: Belfius, ING of KBC.

De factuur wordt automatisch meegeleverd in uw pakket.

U bent verantwoordelijk voor het inbrengen van de juiste gegevens op onze site.

Retourneren

Bent u niet tevreden over uw aankoop? Is het de verkeerde maat? Geen probleem, u kan uw aankoop terugsturen binnen de 14 dagen na ontvangst.

Een retour zal enkel aanvaard worden indien het artikel onvervuild, onbeschadigd en ongedragen is en zich in de originele verpakking bevindt. De schoenen mogen enkel binnen en op een zuivere ondergrond gepast worden.

Opgelet ! De modaliteiten van de retour zijn afhankelijk van de door u gekozen levering.

U kan het artikel op uw kosten terugsturen via een transporteur naar keuze.

Het artikel dient teruggestuurd te worden in de originele schoendoos en in het originele pakje waarin u ook het ingevulde retourformulier stopt. Dit alles dient u op te sturen naar volgend adres:

Redisco SRL a/s Pronti
Rue de la Franco Belge 208
7100 LA LOUVIERE

  1. Vul het retourformulier in dat u bij levering ontvangen hebt:
    • Kruis aan welk artikel u wil terugzenden
    • Dateer en onderteken het document
  2. Stop het retourformulier, samen met de schoendoos, in uw pakje.
  3. Sluit de doos op een correcte manier.
  4. Ga naar het kantoor van de door u gekozen transporteur (Bpost, UPS, DHL,…)

Indien uw bestelling geleverd werd in één van onze Pronti winkels, kan u de retourzending kosteloos
terugsturen via dezelfde Pronti winkel.

  1. Verpak het artikel in de originele leveringsdoos tezamen met het ingevulde retourformulier.
  2. Plak de doos dicht en bevestig het retouretiket (dat u bij levering ontving) op de doos.
  3. Breng het pakje terug naar de winkel waar u het hebt opgehaald en meld u aan bij de kassa.
  4. U zal een retourbewijs ontvangen dat u best goed bewaart.

Terugbetaling

Na afhandeling van de retour, en voor zover de retourvoorwaarden gerespecteerd werden, wordt U binnen de 14 dagen terugbetaald via dezelfde betaalwijze die u bij de bestelling gebruikt heeft.

Facebook

Contact

Redisco BV
Marguerite Bervoetsstraat 94,
1190 Vorst
BTW : BE 0411 551 895

+32 2 344 44 30
info@pronti.be

Contacteer ons

De inhoud van deze site is beschermd door auteursrechten en is eigendom van Redisco BV
Pronti